Pages

Robocuum

Sebenarnya dah lame aku beli mende ni
Mase aku tgh sarat bawak perut mase tu
Dok pusing2 kat SACC Mall yg tengah ade home fair
Syok jer tengok mende nih buat kerja
Masalahnya everytime g home fair mesti dok jeling2 jer
Aku pun gtau hubby
Kalo ade mende ni best gak
Since rumah ade kucing and in term of maintenace rumah
Kurang la sikit nak buat kerja2 vacuum

Kalo tak seminggu tu patut vacuum banyak kali
Sebab dok area umah aku tu habuk cepat jer penuh
Dulu dok apartment separa flat dulu memang hari2 vacuum xde masalah
Sekarang ni boleh patah pinggah uols!
Tiba2 hari tu laju jer hubby aku g both mende ni
Tengok dia demo semua mmg aku dah tertarik hati nih
Hubby as usual akan tanya banyak gila soalan kalo nak beli or interested kat satu mende
Good for us but not for me..haha
Kadang2 naik rasa takyah beli lah sebab lame beno interviewnya..huhu

Akhirnya hubby pun beli la
Knowing that kerja2 bersih habuk ni mmg aku yg terbongkok2 buat
Ape mendenyaa??
Kitorang beli vacuum robot
Alaa yang boleh vacuum satu rumah sendiri tu
Brand yang kitorang beli is Ecovac
To be specific model deebot D58



Mase amik pic ni deebot tengah buat kerja
so dia nampak separate la dgn rumah dia tu
if tak buat kerja or tengah charge dia akan duduk kat rumah tu diam2
sangat praktikal mende ni dlm tolong kita buat kerja rumah
aku pernah try vacuum dulu pakai yang biasa
then suruh deebot lak vacuum
suprisingly habuk still ade and penuh gak isi dalam dia
maknanya vacuum biasa tu cuma sedut habuk yg nampak mata kasar jer
habuk halus tu tak tersedut pun
Tapi sorry takde pic sebab dah lame aku try


Yang kelabu depan tu is the bumper
Everytime bila langgar something such as kaki meja ke or kaki orang ke
Bumper tu akan detect and dia akan alih ke lain pulak
Takde la dok menyondol tempat yg same pulak kan
normally dia akan pusing dok vacuum serumah dalam sejam
tepat sejam bateri pun habis and dia akan balik ke rumah dia
Btw, on top of deebot ni kita di provide dengan virtual wall
untuk elak robot ni terlajak ntah mane hala kan
bila lalu dekat virtual wall tu
Automatik deebot tu tukar route

by the way, tempat simpan habuk dia kecik jer
normally kalo rumah kurqng habuk or fabrik
lambat la penuh 
and untuk tahan lama tempat sempat habuk ni
kena la lapik tisu
aku update pic tu later lah sbb lupa nak snap

dalam syoknya pakai deebot ni
still ade kekurangannya
kalo beli karpet tebal memang deebot taknak naik
dia akan tukar route as if karpet tebal tu halangan
lagi satu karpet bulu panjang2 tu
memang habis la terbelit2 bulu karpet tu dekat tempat deebot sedut habuk tu
Kadang2 bila deebot tu stuck tak boleh nak keluar tempat sempit memang menjerit la dia
so deebot ni sesuai untuk rumah yang kurang perabot and rumah yang luas

but so far aku suka jer
Lepas deebot buat kerja memang leh rasa
lantai kita tu licin dari biasa
tu jer yang aku ingat
Review ditulis since sebelum aku beli tu
Susah nau nau nak jumpa review
tapi sebenarnya ramai jer pakai robovacuum ni
ohh..sebelum lupa deebot punya sedut ni kuat jugak
make sure kalo nak beli robocuum ni cari yang power sedut tu kuat yer


0 comments:

Post a Comment